Passion?

Ja, jag vet. Den här bilden ser ju inte klok ut. Men vet du – jag bara älskar såna här bilder. Det är det suddiga, färgerna, känslan av rörelse och mystik, som får mig att falla. Kanske mest färgerna. För några år sedan köpte jag den allra finaste, vackraste julgransbelysning. Det var små paket i rött, gult, blått och grönt. Helt underbar! Kan man ha en sådan passion, som ljus i olika färger? Jag läste om passion i går. En kort liten text om ordet passion. Om att det blivit ett modeord och används istället för engagerad. Kanske det stämmer. Det var inte länge sedan jag själv stod och pratade om att vi måste känna passion i det vi gör. Kanske var det engagemang jag menade. För att känna passion måste vi älska. Gör vi det – älskar det vi gör? Ja, gör det – älska det du gör!

Leave a Reply

