Couscous med grönsaker och ägg

När jag frågar min familj vad de vill ha till köttet eller fisken svara de ALLTID potatis. Och när jag frågar hur de vill ha potatisen, svarar den nästan alltid rostad. I dag skulle vi äta lax så okej tyckte jag, men jag gjorde couscous med grönsaker och ägg till mig. Jag kokade lite couscous, hackade spenat, gurka och morot och blandade i. På toppen ett hackat hårdkokt ägg. Gräddfil med vitlök och herbamare fick det bli till. Passade bra för vegetarianen.

 

 

 

De andra fick sina rostade potatis till den goda ugnsbakade laxen. Riktigt gott var omdömet!

Leave a Reply

